dinsdag 12 juli 2011

Give-away !!! Of niet ???


Regelmatig zie ik op jullie blogs een give-away langs komen.
En ik heb zelf ook al wel eens een give-away gedaan.
Maar helemaal een goed gevoel heb ik er niet bij.
Hoe dat komt ?
En laat ik nu eens heel eerlijk zijn.....
Vaak krijg je dan heel veel reactie's op je give-away post.
Heel erg leuk natuurlijk maar heel stiekem vraag ik me dan af "gaat het alleen om de give-away".
Ik denk het wel.
En dit bedoel ik dus echt niet onaardig.
Zelf heb ik besloten om niet meer op give-aways in te schrijven.
Hoe leuk, lief en aantrekkelijk ik ze ook vind.
Ik kom er soms al niet eens aan toe om een reactie te plaatsen op al die inspirerende, creatieve, geweldig woonideetjes enz. enz van jullie en dus vind ik het niet fair om dan wel op give-away te reageren.
Maar dat is mijn gevoel.
En om niet al te negatief over te komen heb ik bedacht om het gewoon heel anders te doen.
 Want ik geef toch graag af en toe iets weg.

 


Dit beertje is vandaag op de post gegaan en krijgt een nieuw tehuis.
Rommy van Kleine Huuske
viert deze week haar verjaardag en daar hoort een cadeautje bij.
Dus Rommy ze is onderweg hoor ik hoop dat je er blij mee bent.


Eigenlijk ben ik benieuwd naar jullie reactie om mijn Give-Away wel of niet post.





12 opmerkingen:

  1. Ik snap wat je bedoelt maar zelf vind ik het wel spannend om mee te doen. Stel dat jij dit beertje wilde weggeven.......ik vind hem zo lief, dan zou ik heel graag meedoen om een kans te wagen. En veel blogs hebben ook een GiveAway omdat ze een bepaald volgensaantal hebben of zo. Maar gewoon weggeven is ook leuk zoals jij hebt gedaan.
    groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief beertje weer, ze zal er hardstikke blij mee zijn!

    Over de giveaway, ja, ik snap wat je bedoelt, ik doe ook niet vaak mee, n enkele keer, als ik vaker op dat blog kijk en reageer laat ik me wel eens verleiden. Laat ik nou net n keertje gewonnen hebben en ook nog n heel mooie. Zelf heb ik het nog nooit gedaan omdat ik denk dat mijn minies niet goed genoeg zijn....... n beetje onzeker. Ik doe ook wel eens n swapje, maar vind het zo moeilijk om iets te maken voor iemand die je niet kent. Nu heb ik wel een giveaway voorbereid, ik heb bijna 500 volgers.
    Jij brengt me nu weer aan t twijfelen, maar jou mening deel ik wel en zoals je het nu gedaan hebt vind ik ook heel leuk!
    groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Ik snap je gedachte wel, maar ik doe vaker een give-away (op dit moment loopt er zelfs eentje) en ik vind het toch wel leuk als mensen mee doen, ook al reageren ze verder nooit op mijn blog. Ik doe het ook echt als bedankje voor de mensen die mijn blog lezen, of ze nu ook op andere berichten reageren of niet.
    Het nadeel van een cadeautje voor één iemand vind ik dat je dan de rest van je trouwe lezers geen mogelijkheid geeft om mee te doen en dat is dan wel weer jammer. Maar voor iedereen ligt dit natuurlijk anders....

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is ze lief,Heel mooi gemaakt.
    Ik deel het helemaal met je,ik geef zelf ook nooit een reactie,het lijk mij ook,dat het daar meer om is,als wat je maak.
    Je heb groot gelijk.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat lief dat je Rommy het lieve beertje voor haar verjaardag geeft!!
    ik heb zelf nu mijn eerste give away, een handgemaakte tas uit Suriname, ik ben daar zelf geweest en kreeg veel leuke reacties op mijn posten daarover, daarom wil ik graag iets weggeven vanuit dat land.
    maar ik begrijp jouw standpunt wel hoor!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een superlief gebaar van je om Rommy dit mooie beertje te schenken, ze is prachtig hoor!
    Ik begrijp je redenatie wel een beetje, zo beloon je de mensen die er altijd zijn maar uit ervaring weet ik dat op een give-away soms mensen reageren die wél altijd meelezen maar niet altijd reageren en die mogen er van mij ook best zijn!
    Ik had het goed geregeld hè, met de Tour, ik laat er alles voor vallen hoor, leuk dat ik niet de enige ben :)))
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snap hoe je het bedoelt en ik blijf mij altijd verbazen over het aantal reacties bij een give away. Ik doe soms mee, heb er zelf ook eens 1 gedaan, ik weet niet, volg mijn gevoel altijd maar bij een give away, denk er niet zoveel meer over na.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou het zij je van harte gegund rommy.

    Denk dat je wel gelijk hebt . Soms doe ik mee , maar ook heel vaak niet.

    Het is leuk wat te winnen, maar dat vindt ik niet de hoofdzaak.

    Maar gewoon weggeven is ook erg leuk
    Dat moet een ieder voor zichzelf bepalen.

    Groetjes
    en een fijne dag

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zoals je je mening geeft, ik kom via Rommy binnen en vond het zo leuk dat ze dat beertje kreeg van je dat ik gelijk even wilde kijken hoe je blog eruit zag.
    Je hebt denk ik wel gelijk, ik heb pas een miniweggevertje gedaan voor mijn lieve volgers, ik noemde het bewust geen give-away en het leuke is dan dat je een paar mensen gelukkig maakt met je eigen gemaakte spullen, het waren trouwe volgers en dan ben je dubbel blij.
    Ik heb er ook bewust geen voorwaarden aan verbonden, zoals je moet volger zijn of worden enz. Maar het blijft wel leuk om iets weg te geven, dat doe ik dan oook op mijn eigen manier, zonder veel bombarie.
    Ik word gelijk volger, ga nog even naar je bloemetje kijken!! Kom gerust eens bij me langs als je tijd hebt.

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zonet kijk ik bij mijn lieve nicht Rommy op haar blog en lees dat ze iets krijgt ..........ik weet heel zeker dat ze hier super blij mee is !!!
    Ze is een echte beren liefhebber en zij kan zelf ook van alles missen ( ik zeg al niet te vaak meer dat ik iets leuk vind ik haar huis,voor ik het weet stopt ze het al in mij tas hahaha ) Dus ik vind het ontzettend leuk dat zij nu zomaar eens een SUPER kado krijgt.
    SUPER LIEF gebaar van je !!!!!

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal juist wat je zegt. Ook ik heb er een raar gevoel over om ergens te reageren met een give away en doe het daarom dan ook de laatste jaren niet meer, behalve op blogs waar ik vaak iets neerschrijf! Maar ook dan ... stel je wint, dan moet je wel je adres geven, wil ik dat aan wildvreemden? Daarom alleen bij bekenden:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marja
    Ik geef je groot gelijk om niet aan give away mee te doen. Daar komen meestal dezelfde op af die het alleen maar om het krijgen te doen is. Wij hebben een handwerkzaak gehad en hebben het ook ondervonden. Als je wat weggeeft zie je ze,anders niet.
    Ik vind het beertje trouwens super mooi.
    Groetjes van Rens

    BeantwoordenVerwijderen