zondag 7 februari 2010

Kringloop vondsten.


Het was deze week echt weer eens tijd voor de kringloop. Het komt er gewoon af en toe niet van, tot genoegen van Hans want die is bang dat we straks op de eerste verdieping zullen wonen inplaats van op de vierde. Maar zolang de planken in de kasten nog niet doorzakken kan er altijd nog wat bij. En het voordeel van servies is dat je kunt stapelen.
En jullie weten mijn motto: bij twijfel altijd meenemen !!!!!
En het was een goed moment voor mijn kringloopbezoek want ik vond er deze rode serviesonderdelen.
Twee schalen, 1 kop en schotel, 1 juskom, 5 diepe borden en 3 dinerborden.
Verdeeld over de gehele kringloop vond ik deze onderdelen van 1 en hetzelfde servies.


Op mijn verdere rooftocht vond ik ook nog dit schattige blikje. Niet meer helemaal gaaf maar daarom niet minder leuk. De rose/rode afbeelding past ook weer heel mooi bij het rode serviesgoed.


En ik ben bang dat er ook weer een nieuwe verzameling gaat et zo daat groeien. Want ook vond ik nog dit rose glazen bonbonschaaltje. Niet mijn eerste rose glas onderdeel.. En volgens mij is het zo dat een verzameling begint bij twee of meer.


Inmiddels hebben de nieuwe vondsten weer een plekje gevonden, en het mooist van al ik heb er niet eens iets voor weg hoeven zetten of doen. Ik word hier zo blij van. Voor weinig geld weer leuke dingen. Het geeft mij een beter gevoel dan zomaar naar de winkel gaan en iets kopen voor veel geld. Ik was gisteren nog even in Leiden en liep daar binnen bij de Lifestyle winkel en andere woondecoratie winkels maar het lijkt wel of alles steeds duurder wordt. Leuk om inspiratie op te doen, maar er iets kopen doe ik bijna nooit.
 Hebben jullie dat nu ook of raak je gewoon gewend aan de kringloopprijzen ?

3 opmerkingen:

  1. Geweldig vind ik het om in de kringloopwinkel leuke kopjes, handwerkboekjes, mandjes of kleren te vinden voor maar een paar euro.
    Ik wordt er in iedergeval gelukkig van.
    Fijne dag nog, groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent heel goed geslaagd, het past ook zo mooi bij elkaar. Dat blikje is bij mij faforiet, zo schattig dat meisje....Ik wens je fijne genietmomenten toe.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi:)ik ben ook naar de kringwinkel waar veel goedkope en soms mooie decoratie.gisteren kocht een oude gerechten en ook anders dingen.Je hebt een mooie schaal van rood zoals een nieuwe.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen