vrijdag 10 april 2009

Veel geknutsel.




Woensdagavond was/is de vaste loopavond met het meidengroepje. Maar het clubje is een beetje uit elkaar gevallen. Door blessure, ziekte en twee van de loopmaatjes hebben we de afgelopen jaren verloren door ziekte. En dan valt zo'n groepje een beetje uit elkaar. Maar woensdag had ik met 1 van de meiden afgesproken om een dagje te gaan bloemschikken. En wat een gezellige dag hebben we gehad. Na 's morgens eerst een plan te hebben gemaakt van wat we zouden gaan maken, bij een lekker kopje koffie met iets erbij, togen we naar de bloemenwinkel om onze inkopen te doen. Met armen vol bloemen keerden we huiswaarts.



Ideetjes waren er genoeg en aan materiaal geen gebrek. Ik heb mijn soepterrine van mijn servies 't Molentje opgemaakt met een rand met rozen, buxus, appelblad, gipskruid, eucalyptus en wat kievitseitjes. Erica had een prachtige vaas/schaal meegenomen. We vulden ganzeneieren heel eenvoudig met klimopblad en bloemen. Ik vulde nog een pot met dezelfde bloemen en een paar vogeltjes. En tot slot, spullen genoeg, nog een loden drinkbakje voor de vogels met mos, wat groen en een viooltje. Voor we er erg in hadden was het half zes. En waren we zeer tevreden met ons dagje frutselen. Een dag die het zeker voor herhaling vatbaar is.







Deze krans maakte ik ook nog deze week. Eucalyptus, stenen eieren, gipskruid, vogeltjes, kievitseitjes en een paashaas. Hij hangt als welkom aan de voordeur.






Deze beer heeft alvast zijn paaspak aangetrokken.





En deze ziet er zeker op haar paasbest uit.







Het Tilda paasboek heb ik deze week ook nog even tevoorschijn gehaald om deze haasjes te maken. Ze staan mooi te wezen op het aanrecht. En wachten geduldig op het paasontbijt met gekookt eitje en een vers geperst sapje.









Deze week ook nog een bezoekje gebracht aan de kringloopwinkel, waar ik dit schattige beeldje vond. De kleurtjes waren het waar ik opviel en dat de puntjes van haar kapje zijn afgebroken mag de pret niet drukken.

Ook vond ik nog dit rozenblikje, helemaal mijn kleuren.

En dit rose (kleur is iets anders op de foto) glazen suiker en melksetje met schaaltje. Alles heeft weer een plekje gevonden tussen de servies verzameling.



En natuurlijk mogen met het paasontbijt de paashaaseierwarmers niet ontbreken. Zondag wanneer kinderen en kleinkind komen ontbijten staan ze zeker op de gedekte tafel.



Rest mij nog om al mijn blogbezoek(ster) fijne paasdagen te wensen met een gezellig paaszonnetje. Geniet ervan.



6 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met Elly eens....wat een geweldige overdaad aan mooie plaatjes!
    Mijn favoriet....de roze paasbeer!
    Maar die kunstwerkjes die je gemaakt hebt met de bloemen....ook erg mooi.
    En dan nog die Tilda-haasjes.
    Dat worden gezellige Paasdagen in huize Rosabeer. ;)
    Vrolijk Paasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow!!! everything is beautiful! great little gardens and flowers.. wonderful wreath and sweet bunnies and bears!
    Happy EASTer!!
    hugs
    vivian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt schitterende stukken gemaakt.
    Creatief weekje voor je.
    Vooral die soepterrine vind ik mooi.
    Fijne dagen
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheid hier.....en zulke mooie bloemstukken, de beren al op paasbest....de tafel is ook al af, het is mooi weer. De familie komt langs....wat wil een mens nog meer.
    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijk pasen voor jullie,
    Wat een prachtige dingen maak je.
    Heerlijk om naar te kijken en van te genieten.

    Groetjes, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je schitterende dingen gemaakt en wat laat je ons weer prachtige foto's zien! Ik vind het zo fantastisch als mensen goed kunnen bloemschikken, ik heb dat totaal niet in de vingers. Geniet dus ook heel veel van jullie creaties hier.

    Fijne paasmaandag!

    BeantwoordenVerwijderen