maandag 6 juli 2009

Kijkje in de kast.



Door het mooie weer en andere bezigheden heb ik mijn blog en de lezers van mijn blog een beetje verwaarloosd. Ik had door de vakantie al een behoorlijk achterstand opgelopen en door het mooie weer is die achterstand eigenlijk alleen maar groter geworden. Af en toe probeer ik weer een beetje bij te lezen en reactie's te plaatsen. Dus is ben jullie niet vergeten en kom zeker weer wat vaker langs. Natuurlijk hebben jullie ook nog het 1 en ander van mij te goed. De badkamer is bijna af, ik heb zojuist de laatste schilderhand gelegd aan het badkamermeubel zodat ik deze week foto's kan plaatsen van onze nieuwste aanwinst. En verder heb ik nog geen foto laten zien van de vakantie maar dat komt ook nog wel, alhoewel we dit keer niet zoveel foto's gemaakt hebben. Zijn er toch zeker foto's bij die ik jullie niet wil onthouden. We brachten op de laatste dag van onze vakantie nog een bezoekje aan een rommelmarkt en daar vond ik deze deegroller. Helaas niet in mijn favoriete kleur rood maar zoals jullie weten heb ik ook een kleine verzameling blauw servies dus daar gaat ie een mooi plekje krijgen.


En deze roosjes tas is ook een vondst van de vakantie. Ik heb al weken geen kringloopwinkel van binnen gezien dus zijn dit de laatste aanwinsten. Vakantie, een tuin, een baan, een verbouwing en een huishouden, het kost soms meer dan 24 uur per dag. Maar ik heb het verder prima naar mijn zin. Zeker nadat ik besloten heb, in de vakantie, om iets meer rust in mijn leven te krijgen maar 1 ding tegelijk te doen. En het werkt. Al moet ik mezelf, en soms ook Hans, er aan blijven herinneren het lukt en het geeft inderdaad rust. Het enige waar ik niet zo goed in ben wat betreft 1 ding tegelijk is creatief bezig zijn. Er liggen een paar beren bijna af, een sprei die in elkaar gezet moet worden (ja ja de 400 Granny's zijn af!!!), een borduurwerk en een poppenhuis in wording. Maar dat hoort gewoon bij me, ik kan niet alleen maar met een haakwerkje bezig zijn.

Voor foto's van de sprei kijk even op mijn andere blog. Rosabears


En omdat dit soort foto's volgens mij nooit vervelen een kijkje in de rood/rose kast. Dit stippen en streepjes servies is 1 van de laatste aanwinsten. Ik kon het weer niet laten ik heb echt een serviezen tik. Maar echt gevaarlijk is het nog steeds niet, tenminste daar houdt ik mezelf zoet mee. De kastdeuren kunnen nog steeds dicht en blijven stapelen is dus mijn motto.



Dit rood kocht ik ooit eens in de opruiming bij V&D. En weer zo leuk te combineren met ander rood.


Dit is het bekende servies van Xenos. Het is er in twee soorten, een witte ondergrond en een ecru kleurige welke ik zelf mooier vind. Ik ben nog steeds op zoek naar onderdelen van dit servies en af en toe komt er nog wel iets bij. Al het servies wat ik spaar gebruik ik ook. Het is heerlijk om de tafel op de kleur te dekken en vaak pak ik servies bij de kleur van het eten. Ook wel een kleine tik volgens mij?????



En dan natuurlijk het servies van 't Molentje. De laatste tijd geen uitbreidingen maar nog steeds op zoek naar eierdopjes, een melkkan, melkbekers en een theelicht. Ook kan ik niets vinden over de oorsprong van het servies. Ik zou graag willen door wie het gemaakt en verkocht is. Maar hoeveel ik ook Google veel verder kom ik niet.


En dit zijn gewoon een paar andere verzameldingen. Rose glas, rood/witte theedoeken en tafellaken, blikje en zelfgemaakte hartjes.





2 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er gezellig uit !
    Die rood met wit gestippelde mokjes , SUPER .
    Ik wil je even wat vragen over je blog , hoe kan ik het ook zo over het gehele beeld krijgen ?
    Vind het echt heel mooi zo !
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge-jonge, jij bent echt een verzamelbeest, maar allemaal toppie.
    Moeilijk hè om langs een servies op de brocante te lopen, bij mij jeuken m`n vingers ook altijd, maar als het dan in de kast staat, geeft het wel een rijk gevoel

    BeantwoordenVerwijderen